Var med och ändra färgen på Stadshustornet, Hötorgsskraporna, Strömsborg, Globen, Kaknästornet, City Skylinern och Eclipse på Gröna Lund under semifinal- och finalkvällarna under Eurovision Song Contest. Bakom projektet står den München-baserade ljusspecialisten Osram.
Genom att ladda ned appen LIGHTYFY@Eurovision via App Store och Playstore och www.osram.com/ESC kan tittare över hela världen sätta egna poäng på bidragen under de första minutrarna av varje sång. En bra låt blir rödfärgad och en dålig låt blå och i spektrat däremellan. De upplysta byggnaderna kan man följa via en live-streaming.Röstningen sker oberoende av den telefonröstning som avgör vem som vinner årets Eurovision Song Contest.
Här är byggnaderna:
Semifinalerna äger rum den 10 och den 12 maj och den stora finalen den 14 maj 2016.
Presskontakt
Torsten Wolf, Tel. +49 89 6213 - 2506, E-mail: torsten.wolf@osram.com
Susanne Enninger, Tel. +49 89 6213-3996, E-mail: s.enninger@osram.com
Osram är officiell belysningspartner till Eurovision Song Contest för andra året i rad. Med hjälp av produkter från dotterbolaget Clay Paky, vill företaget skapa effektiva stämningar och en spektakulär ljusshow på Stockholm Globe Arenas scen under varje enskild akt.
Visit Stockholm är stadens officiella turistorganisation som arbetar med internationell marknadsföring och utveckling av Stockholm som besöksdestination under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia. Visit Stockholm är ett dotterbolag till Stockholm Business Region som är helägt av Stockholms stad. www.visitstockholm.com www.investstockholm.com www.stockholmbusinessregion.com