Hur ser framtiden ut för storstadsturismen? Och vilka nyheter kan Stockholm erbjuda för privatresenärer samt för möten och Incentives? 18-19 november arrangerar Stockholm Visitors Board, tillsammans med SAS och Strömma, StockholmDays. Det är andra året i rad som Stockholm bjuder in till workshop. Måndagen den 19 november klockan 8.30 är du välkommen att lyssna på Garry White, CEO European Cities Marketing, Elisabet Milton Hemmingsen, SAS samt Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board.
- Det är ovanligt att en destination arrangerar en workshop på egen hand. Stockholm är en av de snabbast växande destinationerna i Europa och vi är mycket glada över det stora intresset från både köpare och säljare, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board
91 researrangörer inom både leisure och mötessegmentet kommer till Stockholm för att träffa drygt 100 säljare från närmare 70 Stockholmsföretag under en workshop, kvällsarrangemang samt pre- och postturer.
Workshop-programmet den 19 november inleds med en intressant föreläsning om utvecklingen av storstadsturism av Garry White, CEO European Cities Marketing. Även Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board samt Elisabeth Milton Hemmingsen, vice president international på SAS kommer att tala under det inledande blocket. Dessutom får du möjlighet att se den omtalade ”New Ipad-Act” som setts av över 3 miljoner tittare på Youtube.
Efter den första inledande timmen inleds workshopen och du är välkommen att träffa Peter Lindqvist samt övriga talarna vid scenen.
När: Måndagen den 19 november, klockan 8.30-9.30. Kom i tid.
Var: Stockholm Waterfront Congress Centre
Anmäl dig via mejl till ann-charlotte.jonsson@stockholm.se eller telefon 08-508 28 507
Här kan du läsa mer om StockholmDays
Stockholm Visitors Boards (SVB) affärsidé är att tillsammans med partners i besöksnäringen marknadsföra Stockholm med syfte att öka antalet gästnätter. Marknadsföringen sker under det gemensamma varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia.
Visit Stockholm är stadens officiella turistorganisation som arbetar med internationell marknadsföring och utveckling av Stockholm som besöksdestination under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia. Visit Stockholm är ett dotterbolag till Stockholm Business Region som är helägt av Stockholms stad. www.visitstockholm.com www.investstockholm.com www.stockholmbusinessregion.com