Den internationella gästnattsstatistiken för Stockholm ökar igen. I mars månad visar tillväxten 11% för de utländska besökarna, jämfört med samma månad förra året. Det är en mycket positiv utveckling som även speglas i siffrorna för hela första kvartalet 2016.
Siffrorna för de internationella besökarna under det första kvartalet i Stockholm för 2016 visar en uppgång med hela 12%. Två evenemang som var viktiga för årets kvartalsrapport är Stockholms modevecka och parallellslalom i den alpina världscupen i Hammarbybacken, båda ägde rum i februari.
- Jag är glad för att fler internationella besökare hittar hit även en lågsäsongsmånad som mars. Vi satsar på att marknadsföra Stockholm internationellt året runt för stärka vår attraktionskraft och det ger resultat, säger Karin Wanngård, (S), finansborgarråd i Stockholms stad.
Tyskland, Finland, Danmark och Spanien är de länder av de 10 största marknaderna.som ökar mest procentuellt.
För mer information, kontakta:
Karin Wanngård: kontakta Tomas Gustavsson, pressekreterare, tel +46-76-1229199
Sabina von Greyerz, PR-chef Stockholm VIsitors Board, tel +46 (0) 8 50828069
Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region är helägt av Stockholms stad och driver varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia.
www.visitstockholm.com
www.investstockholm.com
www.stockholmbusinessregion.se
Visit Stockholm är stadens officiella turistorganisation som arbetar med internationell marknadsföring och utveckling av Stockholm som besöksdestination under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia. Visit Stockholm är ett dotterbolag till Stockholm Business Region som är helägt av Stockholms stad. www.visitstockholm.com www.investstockholm.com www.stockholmbusinessregion.com