TBEX är världens största årliga möte för resebloggare, skribenter, redaktörer för sociala medier inom reseindustrin. Nyligen blev det klart att Stockholm står värd för kongressen den 14-16 juli 2016. 900 resebloggare väntas till Stockholm Waterfront Congress Centre om ett år.
- De senaste åren har resebloggare blivit ett allt viktigare segment i marknadsföringen av destinationen Stockholm. Vi har länge velat stå värd för en kongress som TBEX, då vi ser potentialen i kongresser inom Stockholms starkaste näringar. Dessutom delar vi samma värdeord, som innovation och öppenhet, vilket vi är extra glada för, säger Karin Mäntymäki, Chef Möten, Kongresser och Evenemang på Stockholm Visitors Board.
Staden i sig med kombinationen av kreativitet och skönhet, de moderna konferensfaciliteterna samt stadens goda kunskaper inom sociala medier ligger bakom valet av Stockholm för mötet.
- Vi valde Stockholm av flera enkla men viktiga skäl. För många av deltagarna blir det första besöket i Stockholm och vi tror att de kommer att bli överväldigade av stadens attraktionskraft. Konferenslokalen är väldigt modern och passar perfekt till den tech-fokuserade kulturen bland bloggarna. Sist men inte minst tycker vi att Stockholm Visitors Board är ett föredöme när det gäller förståelsen av skiftet i nya medier. Vi tycker de är en perfekt destination för att visa upp allt det som TBEX representerar, Rick Calvert, VD och grundare New Media Expo och TBEX.
För mer information
Ann-Charlotte Jönsson, PR Chef Stockholm Business Region, tel: 08-508 28 507, ann-charlotte.jonsson@stockholm.se
Contact: Rick Calvert rick@nmxevents.com , +1 951.723.7157
About TBEX (Travel Blog Exchange) Events:
TBEX represents The Future of Travel Media. Our mission is to empower modern day travel story tellers with the tools and education they need to create amazing content, expand their audience and thrive as new media entreprenuers.
The TBEX conference is world’s largest gathering of bloggers, writers and new media content creators in the travel and lifestyle industry. TBEX also attracts many of the world's leading brands, and tourism bureaus who are eager to connect with the travel journalists of the future. American Express, Booking.com, Eurail, Lonely Planet, TripAdvisor, Turkish Airlines, Hyatt, and HomeAway support the conferences alongside tourism offices including Barcelona Tourisme, Catalunya, This is Athens, Falte Ireland, Canadian Tourism Commission, Visit Britain, Visit Florida, Croatia, Dominican Republic, British Columbia, and many more.
For more TBEX Information: www.tbexcon.com
Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region är helägt av Stockholms stad och driver varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia.
www.visitstockholm.com
www.investstockholm.com
www.stockholmbusinessregion.se
Visit Stockholm är stadens officiella turistorganisation som arbetar med internationell marknadsföring och utveckling av Stockholm som besöksdestination under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia. Visit Stockholm är ett dotterbolag till Stockholm Business Region som är helägt av Stockholms stad. www.visitstockholm.com www.investstockholm.com www.stockholmbusinessregion.com