2016-01-25 10:30Pressmeddelande

​Stockholm bjuder in till 14 dagars evenemang under Eurovision Song Contest i maj

null

En tvåveckors musikfest i Kungsträdgården och ett helt nytt koncept för Euroclub är några av nyheterna som presenterades av Karin Wanngård (s), finansborgarråd i Stockholms stad när Wien lämnade över stafettpinnen till Stockholm vid en ceremoni i Stadshuset under måndagen.


Eurovision Village i Kungsträdgården blir den stora festplatsen för allmänheten. Under fjorton dagar, mellan 2-14 maj blir det program från två scener, restauranger och upplevelser för både stora och små i hela området.

- Stockholm är musik. Eurovision hör hemma i Stockholm. Idag vill vi bjuda alla Eurovision fans att tillsammans mötas i vår vackra stad under fjorton dagar i maj. I år introducerar vi dessutom ett nytt koncept för Euroclub, där Euroclub och Euro Fan Café byggs bredvid varandra. Här kommer fans, delegationer, besökare och Stockholmare kunna äta lunch samtidigt som de kan följa repetitionerna i Globen från stora tv-skärmar, säger Karin Wanngård (S), finansborgarråd i Stockholms stad.

Euroclub och Euro Fan Café blir ett 2 800 kvadratmeter stor lokal i två våningar, på Skeppsbron vid Kungliga slottet med utsikt över Stockholms ström. Dagtid öppet för alla, och under kvällarna byter Euroclub skepnad till en nattklubb för ackrediterade fans och delegationer.

För mer information kontakta

Karin Wanngård: kontakta Ömer Oguz, Kommunikationschef finansroteln, tel: 076-122 92 34

Annika Malhotra, Head of City Project Management, Eurovision Song Contest 2016, City of Stockholm annika.malhotra@stockholm.se+46 (0) 8 508 285 55+46 (0) 73 0838 555

Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Stockholm Business Region Development och Stockholm Visitors Board utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region är helägt av Stockholms stad och driver varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia.

www.visitstockholm.com 
www.investstockholm.com 
www.stockholmbusinessregion.se


Om Visit Stockholm

Visit Stockholm är stadens officiella turistorganisation som arbetar med internationell marknadsföring och utveckling av Stockholm som besöksdestination under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia. Visit Stockholm är ett dotterbolag till Stockholm Business Region som är helägt av Stockholms stad. www.visitstockholm.com www.investstockholm.com www.stockholmbusinessregion.com


Kontaktperson

Elin Karlsson
Avdelningschef Mottagning & Värdskap
Elin Karlsson
Annika Malhotra
Projektledare publika evenemang, Visit Stockholm
Annika Malhotra
Lotta Andersson
Marknadschef
Lotta Andersson
Åsa Karlsson
Project Manager
Åsa Karlsson
Christine Frederici
VD koordinator
Christine Frederici
Karin Mäntymäki
Director Sales & Operations
Karin Mäntymäki
Caroline Strand
VD
Caroline Strand