2021-10-26 14:00Pressmeddelande

Rosendal Garden Party ny konsertserie på Djurgården 2022

Bro vatten par Kungliga Djurgården i grönska

Rosendal Garden Party är samlingsnamnet på en liten serie konserter i Stockholmsnatten. Man kan gå på en, man kan gå på flera. Paketera som ett evenemang eller köpa biljetter till enskilda kvällar. För varje kväll du adderar får du mer rabatt på biljettpriset. Vi börjar sen eftermiddag och slutar inte på tok för sent på natten. En grym helkväll med andra ord, eller årets bästa helg om man så vill!

Med internationella storstjärnor, svenska stjärnskott, hyllade kritikerälsklingar, och tidlösa favoriter sida vid sida varje kväll får en unik identitet – en headliner i sällskap med andra väl utvalda akter. Allt hålls ihop av den atmosfäriska inramningen på Rosendal.

De lummiga omgivningarna på Djurgården i Stockholm kommer att husera sommarens kanske hetaste arrangemang, där vi sedan tidigare annonserat The National, Cat Power, Sharon Van Etten och Albin Lee Meldau som spelar kvällen innan, och nu alltså Tyler, The Creator, Arlo Parks, Jungle och Daniela Rathana.

8 juni 2022: The Strokes, Clairo, The Avalanches, Japanese Breakfast, Linn Koch-Emmery
10 juni 2022: The National, Sharon Van Etten, Cat Power och Albin Lee Meldau.
11 juni 2022: Tyler, The Creator Jungle, Arlo Parks och Daniela Rathana.

Vi vill skapa något för den framtidsutforskande musikälskaren men också för den som vill uppleva sin ungdoms favoritband. Att ständigt jobba för att presentera ett jämställt och jämlikt program är något jag alltid sett som en av mina viktigaste uppgifter i min yrkesroll som bokare av arrangemang. Det kommer märkas här. Jag är stolt över lineupen, säger Johanna Beckman hos arrangören FKP Scorpio .

Inramningen med ängar och träd ger en intim atmosfär, som synkar med det genomtänkta och kvalitativt kurerade programmet. Kraft och resurser kommer också att läggas på hållbarhet samt att erbjuda publiken ett lika varierat som spännande utbud av barer och restauranger, kurerat som vore det toner och konst.

Det här konceptet har potential att bli stort och växa men vi vill samtidigt att det ska kännas nära och hemma, säger Johanna Beckman. Upplevelsen kommer vara större än bara musiken, du ska kunna njuta av grönskan, av närproducerad bra mat och dryck. Eller flyta iväg bland verk av några av landets otroliga konstnärer.

Biljetterna till Tyler, The Creator och Rosendal Garden Party släpps klockan 10:00 den 27 oktober.

Vi har byggt upp ett helt nytt team och ser med tillförsikt på framtiden. Under 2022 har vi mängder av jätteevenemang, givetvis krönt av nio konserter på Ullevi, men med Rosendal Garden Party visar vi en bredd och ett helhetstänk som vi absolut kommer ta fasta på och utveckla, säger Niklas Westergren, marknadschef på FKP Scorpio.

Rosendal Garden Party är en långsiktig storsatsning från arrangören FKP Scorpio

Stockholm får en spännande och nytänkande musikhändelse med mat och hållbarhet i kombination. Destinationen, här med Djurgården i fokus, stärks och det bidrar också till besöksnäringens återstart. Vi som bor här får en ännu bättre stad att bo i och mer att uppleva, säger Caroline Strand, VD för Visit Stockholm.

Tomas Andersson
Projektledare kommunikation och digital utveckling
Tomas Andersson