2020-07-02 13:44Pressmeddelande

Musik inspirerar besökare till ett upplevelserikt och ansvarsfullt Stockholm i sommar

Stockholms musikunder stoltserar med världsledande producenter, låtskrivare och artister som genom åren har skapat en magisk låtskatt och en otrolig techutveckling med Spotify i täten. Nu ska stockholmslåtar skapa en skön semesterstämning och locka till upplevelser i Stockholm med omnejd under en extra omtänksam sommar.
<3 Stockholm i sommar

Visit Stockholm och besöksnäringen i Stockholm riktar sig nu till både stockholmare och besökare från hela Sverige för att (åter)upptäcka huvudstaden på ett lustfyllt och ansvarsfullt sätt. Kampanjen ”<3 Stockholm i sommar” går ut brett i Sverige och inspirerar med både bild och musik. Med en spellista på Spotify med låtar som besjunger platser och upplevelser i Stockholm förflyttar vi oss i både fantasi och verklighet under varma sommardagar och ljusa sommarnätter.

– Låttexterna tillsammans med vackra bilder har en otrolig kraft som vi varvar med konkreta tips. Kärleken till Stockholm är stark och vi ser fram emot en upplevelserik och ansvarsfull sommar, säger Jonas Alvin, projektledare Visit Stockholm.

Kampanjen betonar vikten av att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer och att det är allas gemensamma ansvar för att kunna hålla vårt samhälle öppet i denna tid.

– Stockholms besöksnäring gör ett otroligt arbete för att erbjuda människor upplevelser och service på ett ansvarsfullt sätt. Jag är stolt över att vi tillsammans med Kungliga Djurgårdens Intressenter, Destination Sigtuna, Destination Södertälje, Stockholm Archipelago och City i Samverkan samarbetar för hela destinationen och våra besökare. Vi lyfter fram Stockholms unika pärlor, kultur och inspirerar människor att upptäcka platser de annars kanske inte hittar till, säger Caroline Strand, VD Visit Stockholm.

Spellistan på Spotify hittar du här.

Satsningen är en del i ett besöksnäringsprojekt med stöd från Region Stockholm för att lyfta hela Stockholmsregionens besöksnäring både i sommar och för framtiden. Läs mer här och se kampanjsidan

Jonas Alvin
Projektledare Visit Stockholm