Mars månad innebar ett rejält uppsving för kommersiella boendeanläggningar i Stockholms län, jämfört med året innan.
971 247 gästnätter innebar en ökning med +12% jämfört med samma månad i fjol. Detta samtidigt som landet som helhet tappar -2% gästnätter. Inhemska övernattningar ökade med +16% och utländska med +3%.
Hittills i år har besökare från USA gjort +28% fler övernattningar än under samma tid 2017. För både Kina som Indien, liksom för Asien i sin helhet, innebar mars månad en positiv utveckling.
-Trots en rejäl ökning med fler hotellrum i Stockholm så har beläggningsgraden ökat under samtliga tre månader hittills i år (jan, feb, mars) och intäkten per rum har också ökat säger Thomas Andersson, vd för Visit Stockholm. Det är mycket positivt för hotellen och hela Stockholms besöksnäring.
Läs mer i rapporten här.
Stockholm Business Region har till uppgift att tillsammans med dotterbolagen Invest Stockholm och Visit Stockholm utveckla och marknadsföra Stockholm som etablerings- och besöksort. Stockholm Business Region är helägt av Stockholms stad och driver varumärket Stockholm - The Capital of Scandinavia.
www.visitstockholm.com
www.investstockholm.com
www.stockholmbusinessregion.se
Visit Stockholm är stadens officiella turistorganisation som arbetar med internationell marknadsföring och utveckling av Stockholm som besöksdestination under varumärket Stockholm – The Capital of Scandinavia. Visit Stockholm är ett dotterbolag till Stockholm Business Region som är helägt av Stockholms stad. www.visitstockholm.com www.investstockholm.com www.stockholmbusinessregion.com