2019-09-27 10:01NYHETER

Visit Stockholm vidareutvecklar arbetet med värdskap och besöksservice

null

Visit Stockholm gör nysatsningar för att Stockholm ska fortsätta vara och upplevas som en attraktiv och modern kultur- och evenemangsstad med stark besöksnäring. Vidareutvecklingen gör vi för att säkra Stockholms position som en hållbar framtidsdestination med ett starkt värdskap och samtidigt bättre möta de förväntningar som finns på oss som kommunal aktör och stadens destinationsbolag.

Vår ambition är att bredda vår verksamhet genom att stärka näringslivsservice, värdskap, kunskapsdelning, samverkan samt plats- och produktutveckling. Detta i samverkan med er i besöksnäringen. Besökarnas beteende förändras i alla delar av resecykeln och Stockholm behöver individualiserad och tillgänglig information där besökarna är och vi stärker resurserna för att möta detta.

Som en del i resursförflyttningen stänger vi vår fysiska turistbyrå i Kulturhuset, SVC, den 3 november 2019. Vi kommer att fortsätta att vara en auktoriserad turistinformation och förstärka besöksservice på olika sätt.

Visit Stockholm är stadens officiella turistorganisation som arbetar med internationell marknadsföring och utveckling av Stockholm som besöksdestination under varumärket
Stockholm – The Capital of Scandinavia. Visit Stockholm är ett dotterbolag till Stockholm Business Region som är helägt av Stockholms stad.

www.visitstockholm.com
www.investstockholm.com