2020-12-16 11:29NYHETER

Lollapalooza återvänder till Stockholm 2021

Utomhus musik konsert sommarFestival Stockholm

Den andra upplagan av festivalen Lollapalooza Stockholm öppnar den 2-4 juli med ett digert artistuppbåd: Pearl Jam, Kendrick Lamar, Post Malone, The Killers, Zara Larsson, Veronica Maggio, DaBaby, Kacey Musgraves, Anderson .Paak & The Free Nationals, Doja Cat, Alesso, Lewis Capaldi, Playboy Carti och många fler. Sammantaget står över 65 akter på fyra olika scener.

2020 blev inte som någon hade förväntat sig. Trots det är Live Nation mer än redo att förverkliga nästa års festival och är optimistiska att de kan fortsätta arbetet med Lollapalooza Stockholm 2021. Fansen kan förvänta sig tre fantastiska dagar med livemusik i världsklass – både internationell och från Sverige.

• Det är mycket glädjande att vi i Stockholm återigen får stå värd för Lollapalooza och välkomna detta fantastiska artistuppbåd till vår stad. Det är positivt för alla stockholmare och besökare, och bidrar också med stora intäkter till viktiga näringar som haft ett otroligt tufft år. Att en av våra största och viktigaste arrangörer visar framtidstro skapar optimism hos oss alla inför den återstart av Stockholm som vi står inför, säger Anna König Jerlmyr, finansborgarråd i Stockholms stad.

Fredagen innehåller artister som bland andra Post Malone, The Killers, DaBaby, Galantis, Kacey Musgraves, Royal Blood, Blackbear, Fricky, Sabina Ddumba och Jack Harlow. Festen fortsätter på lördagen med uppträdanden från exempelvis Kendrick Lamar, Veronica Maggio, Anderson. Paak & The Free Nationals, Doja Cat, Afrojack, Dillon Francis, Dermot Kennedy, Miriam Bryant, Deportees och Victor Leksell. Festivalen avslutas på söndagen med artister som Pearl Jam, Zara Larsson, Alesso, Lewis Capaldi, Playboi Carti, Timbuktu & Damn!, Rival Sons, Dimitri Vangelis & Wyman, Sigrid och Iann Dior.

Lollapalooza Stockholm produceras av Perry Farrell, WME, C3 Presents och Live Nation Sweden tillsammans med dotterföretaget Luger.

3-dagars pass, 1-dagspass, VIP- och Platinum biljetter finns att köpa nu på www.lollastockholm.com

Om Lollapalooza av någon anledning inte blir av garanterar arrangörerna att biljettköpare kan återlösa eller omvandla biljetter till Lollapalooza Stockholm 2022.

Om Lollapalooza

Lollapalooza startades av Perry Farrell 1991 som en turnerande festival och den är än idag, 27 år senare, en innovatör på festivalmarknaden. Lollapalooza var redan från starten banbrytande, inte minst när det kom till bredden av artister från olika genrers. Lollapalooza var också den första amerikanska festivalen att expandera till flera festivaldagar, den första med fler än en scen, den första att blanda in konst och aktivism på schemat, den första att aktivt sänka sina koldioxidutsläpp, den första att sätta elektroniska akter på största scenen, den första att skapa ett festivalprogram för hela familjen, den första att hitta sitt hem mitt i storstaden och den första festivalen att expandera globalt.

Lollapalooza har vuxit till en årlig festival av världsklass i Chicago, USA, tillsammans med länder som Chile, Brasilien, Argentina, Tyskland, Frankrike och nu även Sverige. Lollapalooza är en av de absolut största musikfestival-destinationerna i världen. Som en del i festivalens 25-årsjubileum 2016 utökades Lollapalooza Chicago till fyra dagar med över 180 artister på 8 scener som besöktes av 100.000 besökare dagligen.